Blogger Backgrounds

Followers

Monday, July 25, 2011

suka?? minat?? cinta?? sayang??.............

ckp pasal perasaan....mcm2 timbulkan....tp kadang2 kte tersalah beza kan antara cinta, sayang, suka n minat???ape kaitan nye ekk??.....lain org, lain caranya.....
mybe ade yg mula2 minat...pas2 tersuka lak.....bila dah suka, tersayang lak.....itulah yg dinamakan cinta....hihi
tah btl ke x sy pon xtau....saje wat spekulasi sendiri....=)



Cinta
Kita memang mengharapkan dia menjadi milik kita. Segala apa yang kita buat, kalau boleh nak dia tahu, dan kita seboleh mungkin tak nak sakitkan hati dia. kita akan sentiasa berfikir tentang dirinya.

Sayang
Kita memerlukan dia di masa kita mahukan seseorang untuk berkongsi rahsia dan kisah suka duka kita. Selalunya kita akan sayangkan seseorang yang menjadi TELINGA kepada masalah kita.

Suka
Kita sukakan dia kerana dia kelakar, dia happy-go-lucky. Bila bersama dengan dia, kita rasa nak tergelak sampai nak pecah perut. Tapi, kita taklah rindu giler kat dia bila tak berjumpa seminggu.

Minat
Apa sesuatu ada dirinya yang menarik kita untuk mendekatinya. Katakan, kita suka orang yang tinggi, tegap, dan botak. Sebagai contoh, kita minat pada seseorang tu kerana kebolehan yang ada pada dirinya, tiada pada kita.


sapa yg tengah bercinta rasa la sume nie kan...hehe
lastly, nak tny.....awk minat kat sy??? suka sy?? cinta sy??? sayang sy????....hehehe
still tiada jawapan...:P
hanya kita jer yg mampu menilai perasaan kte terhadap seseorg...org len pon leh sbnrnye tp watpe dia sibuk2 nak tolong nilai kan....kan....hihi






gmbr nie sy nak tujukan utk someone...^_^



5 comments:

Sayang_Cinta said...

atikah d lamun cinta..lalala

are_tik25 said...

ish!! mane ade.....haha

AnNa FaRHaNa said...

semua perasaan tu datangnya dari Allah..dari minat timbulnya suka..dari suka akhirnya timbulnya sayang...dari sayang timbulnya cinta...cinta xkan hadir tanpa ada 3perkara trsebut..minat,suka,sayang..cinta,bermakna kita sayangkan dia,xkan cinta tp xsayang??suka..ape yang dilakukan oleh org yg kita cintai,selalunya mmbuatkan kita suka..dan minat...pabila kita cintakan seseorang,kadang2 perkara yg mnjadi minat org yg kita sukai pun turut akan jdi minat kita jugak..hehe...

yunZ said...

suka hanya sekejap sahaja cinta untuk selamnya..insyaallah.jgn keliru. nnt mnyesal mcm saya

are_tik25 said...

anna: penerangan yg sgt jelas!!! kalo ade button like, i nak like 1000x...hahaha cintai lah cinta....=)
doakan sy bertemu cinta yg sejati...insyaallah..^_^

yunz: insyaallah....
jgn pernah menyesal dgn ape yg dah berlaku k...sume nie ketentuan Allah..gkin ade hikmah disebalik semua nie...mgkin ape yg awk sesalkan sy penah laluinye....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...